5/23/09

Lumina de la Di Classe

Lumina conteaza, nu atat in sensul de facilitate strict necesara, cat si in sensul de accesoriu decorativ. Toti vrem pana la urma sa stam in lumina, si la propriu si la figurat. Si de ce nu am face din aceasta un proiect de viata, in sens personal, si de casa, in sens practic? Un manifest redus la microcosmosul casnic? Cam asa ceva am putea spune, urmarind conceptul DI CLASSE. De ce am ales DI CLASSE? Pentru ca baietii astia isi permit sa viseze, dom’ne, si conceptul in sine este de fapt de luat in seama pentru un prim pas in primul nostru pas, NAKED BRANDS.
DI CLASSE este, intr-adevar, o atitudine manifest in ale design-ului. “Beautiful life with beautiful lights”, ceea ce a fost conceptul DI CLASSE cu 19 ani in urma in Tokio, este acum o practica de elita la nivel mondial. DI CLASSE s-a lansat ca un brand de design interior, insa odata cu extinderea in alte zone ale lumii, brandul s-a orientat, in mod exclusivist, asupra design-ului de si pentru lumina. Primul pas a fost facut in ianuarie 2007, cand brandul si-a anuntat inaugurarea in New York, in cadrul International Gift Fair, Accent on Design, Gallery 91.
In momentul de fata, DI CLASSE exista si pe piata europeana, cu produse incorporate in showroom-uri mixte de brand. Exclusivitatea lor consta in caracterul nonconformist. Nu vom intalni la DI CLASSE serii mari, nici nenumarate variatiuni pe tema data. Fiecare colectie este orientata spre un concept manifest, care isi gaseste formule simple si limitate ca numar pentru exprimare. In acest sens, brandul functioneaza la nivel de workshop. Nu putem vorbi de o industrie, ci de un atelier de design, care construieste un intreg ambient in jurul unei piese decorative. Si daca tot am simtit nevoia de o oarecare ancorare in istoria brandului, il mentionam aici pe Michiaki Endo, cel ce a fondat DI CLASSE ca un workshop artistic, de tip artizanal. Absolvent al Facultatii de Arte Plastice, si “pelegrin” in mecca design-ului, Italia, a ramas profund afectat de influentele mediteraneene. Pana la urma, rezultatul nu poate decat sa ne bucure pe noi restul, amatorii de frumos, caci ce poate fi mai elegant decat fuziunea intre design-ul italienesc si tehnologia japoneza?
Regasim in colectia DI CLASSE istoria contemporana a design-ului punctata destul de clar, trecand de la minimalism la decorativ de tip eclectic. Si totusi, nu putem afirma ca vreunul din produse este “expirat”. Maturitate, eleganta, fermitate, si totusi ludic. Cam in sectorul acesta raman colectiile brandului. Desi produsele acopera o paleta complexa in ceea ce priveste tipologiile diverse de corpuri de iluminat, ca in cazul oricarui brand care se respecta, nu putem afirma ca gasim orice dorim in showroom-urile DI CLASSE. Gasim dovezi ale faptului ca un concept poate fi aplicat in forme multiple, astfel incat sa poata servi in genere oricarui tip de spatiu. Metal, sticla, plastic…banal, nu? NU, nu si daca avem de a face cu amatorii de detalii, care vor observa diferentele consistente fata de produsele de masa. Colectia completa a produselor poate fi vazuta pe site-ul DI CLASSE, http://www.di-classe.com/, si comandate online pe site-ul http://www.rakuten.ne.jp/gold/di-classe/, insa vom prezenta, in mod special, colectia “MORI”. Concepul colectiei este “MORI”, cuvant care, tradus in italiana inseamna “padure”. In cadrul acestei colectii este dezvoltata ideea de verde urban. Traditia japoneza dicteaza inca o data directia, insa aplicabilitatea reala este cat se poate de contemporana. Asa cum verdele, ca prezenta, este sursa de enrgie in natura, in acelasi mod, lumina este, pentru un spatiu artificial, vitala. Imagineaza-ti viata intro camera obscura, e oare comparabila senzatia cu o zi frumoasa de primavara intr-o gradina stearpa? Si daca tot e gradina ta, ai alege sa plantezi o buruiana, doar pentru a-i da sens? Sau mai degraba o floare frumoasa, pentru a-i da sentiment, si culoare, si unicitate? Bine, bine, si totusi, revenind la realitate, si anume la colectia cu pricina, de ce totusi am prefera plante artificiale ca instrument decorativ? Cand marea biblie (tacita) a design-ului declara un NU hotarat artificiului, si artificialului? Pentru ca, repetam, e o demonstatie manifest, pentru spatii manifest. Principiul este: prezentam ideea, cine o simte in sensul de apartenenta, si-o va asuma, si o va etala cu stil si cu grandoare; cine nu, va trece chicotind spre magazinul urmator. Undeva insa, perceptia ramane. Hai sa ne permitem sa fim nonconformisti…
Colectia cuprinde corpuri de iluminat si cateva piese decorative de mic mobilier. Spre deosebire de pasii precedenti ai brand-ului, gasim acum o mixtura aproape stranie de materiale si o atitudine de pastrare stricta a conceptului, indiferent de caracterul bizar al produselor finale. Spunem bizar, evident, comparand DI CLASSE cu produsele de masa in domeniu. Adevarul e ca dupa toata controversa, produsele denota o neta eleganta.

No comments:

Post a Comment