5/23/09

Chanel

O data cu apogeul "Belle Epoque", Gabrielle "Coco" Chanel da o noua fata modei feminine din acele vremuri, eliberand-o de corseturile restrictive si de rigidatea formelor.

Nascuta in 1883, Gabrielle Chanel (Coco sau Mademoiselle pentru cei apropiati) a fost unul dintre designerii pionieri, a carei filozofie modernista exprimata prin stilul avangardist, a definit-o ca fiind unul dintre figurile marcante ale secolului 20.
Prima incursiune a designe-rului francez in moda a fost in 1910. Poate ca eleganta palariilor propuse de ea nu au incantat prea mult pe distinsele doamne ale vremii, dar, dupa cum a declarat ea insasi, "Niciodata nu poti fi prea modern".
Adoptand mai degraba valorile simpliste in favoarea celor ostentative, filosofia ei a ajuns de capatai pentru tot ceea ce reprezinta Chanel, pana si in ziua de azi.
O data cu Primul Raboi Mondial si cu marile schimbari asociate lui, Coco a inceput sa experimenteze. Inspirandu-se din vestimentatia barbatilor, a conceput articole feminine din materiale precum jerseu - folosit pana atunci in special la fabricarea lenjeriei intime barbatesti.
Acestea au avut un impact major pentru designul inceputului de secol 20 si au dat o noua forma modei anilor ce au urmat.
Cu toate acestea, Chanel a devenit celebra prin eleganta rochitelor negre si renumitul parfum, Chanel No. 5, creat in 1921 de Ernest Beaux. Cu scopul de a crea un parfum care sa reflecte cu adevarat esenta lui si nu ambalajul, Beaux i-a inmanat designerului 5 mostre, din care a 5-a a fost cea norocoasa. Numele a ramas Chanel No.5, iar elementele sale definitorii au fost exprimate in trei cuvinte: pur, sobru si concentrat.
La 12 ani de la moartea doamnei Chanel, in 1983, Karl Lagerfeld a preluat stafeta ca director artistic al brand-ului -o miscare indrazneata avand in vedere faptul ca, Lagerfeld isi crease propriul lui stil si o reputatie impresionanta. In modul sau, sa zicem, mai spiritual, a reusit sa onoreze pe deplin mostenirea lasata de "Grande Mademoiselle".
Desi, in ziua de azi, brand-ul se impune in mod special in vestimentatie, creatie de parfumuri si posete, isi lasa in continuare amprenta in materie de accesorii – pantofi, portmonee, bijuterii, etc.
Moda nu mai reprezinta, de ceva vreme, un privilegiu parizian. In timp ce Lagerfeld, prin colectiile sale "haute couture" si "prêt à porter", mentine in mare masura clasicul creatilor Chanel, brand-ul este in unanimitate acceptat ca fiind un exemplu de continuitate in materie de moda, parfum si nume.

No comments:

Post a Comment