
La bella figura
La baza motivatiei de success italiene se afla una dintre zicalele autohtone: "La bella figura". Adoptand acest principiu, Peroni devine unul dintre cei mai distinsi si cunoscuti producatori de bere din lume.
Povestea incepe in 1818, cand, intr-un orasel din nordul Italiei, se naste Francesco Peroni. In 1846 pune bazele primei fabrici de bere Peroni, in Vigevano, un oras faimos pentru textilele si clasa de mijloc bine instarita.
In scurt timp, ajunge una din asa zisele beri "di cognoscenti", iar orasul Vigevano devine prima sa piata de desfacere.
In 1963 se reaprinde flacara Peroni, si se creeza brand-ul international Peroni Nastro Azzuro. In urma unui process meticulous de productie - in care se foloseste doar o varietate de orz, porumb, malt si hamei de cea mai inalta calitate - Peroni da viata acelui gust distinct, crisp, asociat de atata vreme cu brand-ul in sine.
In 2005, Peroni Nastro Azzuro relanseaza brand-ul sub egida unui nou si unic concept: stilul italian asociat unei beri de traditie. Relansarea a fost marcata de deschiderea "Emporio Peroni", un magazin deschis in inima designului vestimentar londonez, Sloane Street. Urmand o strategie de marketing surprinzatoare si inteligenta, nimic nu era de vanzare si nimeni nu putea sa intre in magazine. O singura sticla de Peroni Nastro Azzuro era afisata pe un piedestal si pazita de un model Italian.
In 2006, folosind ca sursa de inspiratie filmul lui Fellini, "La vita e bella", se lanseaza o noua campanie publicitara. Intr-un omagiu adus radacinilor incipiente ale brandului Peroni Nastro Azzuro, se refilmeaza scene din filmele lui Fellini, incluzand scena imortalizata de Anita Ekberg in "Rome’s Trevi Fountain", fiind prima oara cand a fost permisa filmarea de la original incoace. Esenta stilului italian in al carui centru se afla chiar Peroni Nastro Azzuro!
Campania publicitara premergatoare lansarii s-a concentrat in mare masura trailerelor de film si, sub forma unei re-clame musicale pop, s-a refilmat o versiune a soundtrack-ului lui Burt Bacharachs "Baby it’s to you" de Shirelles. Impactul a fost atat de puternic, incat majoritatea credea intr-o relansare a filmului, ceea ce a dus la o serie de speculatii media, maximizand efectul. Peroni l-a angajat pe renumitul Tom Stoddart, s-a fotografieze pentru presa si outdoor. Efectul consta intr-o colectie de imagini ce imbina esenta originilor Peroni si a anilor 1960.
Brand-ul a reusit sa se impuna pe piata consumatorului cosmopolit, Peroni Nastro Azzuro fiind considerata printre primele beri premium imbuteliate, iar prezenta ei in majoritatea localurilor "respectabile" din Europa, o confirma pe deplin.
Povestea incepe in 1818, cand, intr-un orasel din nordul Italiei, se naste Francesco Peroni. In 1846 pune bazele primei fabrici de bere Peroni, in Vigevano, un oras faimos pentru textilele si clasa de mijloc bine instarita.
In scurt timp, ajunge una din asa zisele beri "di cognoscenti", iar orasul Vigevano devine prima sa piata de desfacere.
In 1963 se reaprinde flacara Peroni, si se creeza brand-ul international Peroni Nastro Azzuro. In urma unui process meticulous de productie - in care se foloseste doar o varietate de orz, porumb, malt si hamei de cea mai inalta calitate - Peroni da viata acelui gust distinct, crisp, asociat de atata vreme cu brand-ul in sine.
In 2005, Peroni Nastro Azzuro relanseaza brand-ul sub egida unui nou si unic concept: stilul italian asociat unei beri de traditie. Relansarea a fost marcata de deschiderea "Emporio Peroni", un magazin deschis in inima designului vestimentar londonez, Sloane Street. Urmand o strategie de marketing surprinzatoare si inteligenta, nimic nu era de vanzare si nimeni nu putea sa intre in magazine. O singura sticla de Peroni Nastro Azzuro era afisata pe un piedestal si pazita de un model Italian.
In 2006, folosind ca sursa de inspiratie filmul lui Fellini, "La vita e bella", se lanseaza o noua campanie publicitara. Intr-un omagiu adus radacinilor incipiente ale brandului Peroni Nastro Azzuro, se refilmeaza scene din filmele lui Fellini, incluzand scena imortalizata de Anita Ekberg in "Rome’s Trevi Fountain", fiind prima oara cand a fost permisa filmarea de la original incoace. Esenta stilului italian in al carui centru se afla chiar Peroni Nastro Azzuro!
Campania publicitara premergatoare lansarii s-a concentrat in mare masura trailerelor de film si, sub forma unei re-clame musicale pop, s-a refilmat o versiune a soundtrack-ului lui Burt Bacharachs "Baby it’s to you" de Shirelles. Impactul a fost atat de puternic, incat majoritatea credea intr-o relansare a filmului, ceea ce a dus la o serie de speculatii media, maximizand efectul. Peroni l-a angajat pe renumitul Tom Stoddart, s-a fotografieze pentru presa si outdoor. Efectul consta intr-o colectie de imagini ce imbina esenta originilor Peroni si a anilor 1960.
Brand-ul a reusit sa se impuna pe piata consumatorului cosmopolit, Peroni Nastro Azzuro fiind considerata printre primele beri premium imbuteliate, iar prezenta ei in majoritatea localurilor "respectabile" din Europa, o confirma pe deplin.
No comments:
Post a Comment