5/23/09

Grupul Richemont, colectionar de branduri

Istoria grupului Richemont incepe in 1988, cand a fost infiintat de catre Rembrandt Group Limited of South Africa (redenumit ulterior Remgro Limited), care ii cedeaza actiunile detinute la firmele din industria de lux si pe cele de la Rothmans International. Astfel, inca de la aparitia sa, grupul avea in portofolui marci importante din industria de lux, cum ar fi Cartier, Montblanc sau Chloé si, dupa 20 de ani de activitate, este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata industriei de lux la nivel mondial.
Scopul declarat al grupului Richemont este de a creste valoarea atiunilor sale pe termen lung, bazandu-se pe faptul ca cele mai multe dintre marcile in care a investit (Baume & Mercier, Officine Panerai, Van Cleef & Arpels, Alfred Dunhill, Purdey etc.) au peste o suta de ani de istorie, reprezentand nume de referinta pe piata bunurilor de lux. Pe langa acestea, grupul detine cota importanta din actiunile British American Tabacco, unul dintr cele mai mari grupuri din industria tutunului din lume.
Reteta succesului financiar are la baza independenta fiecareia dintre marci fata de grup, asigurandu-se astfel pastrarea traditiilor si a identitatii individuale, lucru indispensabil pe o piata in care exigenta consumatorilor se ridica la un nivel greu de imaginat. Desi aceasta modalitate de coordonare a activitatilor este total opusa tendintelor de globalizare a productiei si reducere a costurilor de productie, Richemond a obtinut in ultima perioada o crestere constanta a vanzarilor., in perioada aprilie – septembrie a anului trecut acestea depasind suma de 2,5 miliarde de euro, fata de 2,303 miliarde, cat au reprezentat vanzarile pentru aceeasi perioada a anului 2006. In acelasi interval de timp, profitul operational al companiei a crescut cu 28 %, ajungand la 560 de milioane de euro. Cele mai importante venituri pentru Richmond sunt aduse de marcile de bijuterii, ale caror vanzari reprezinta aproape jumatate din totalul realizat de grup, urmate de marcile de ceasuri si de cele ale instrumentelor de scris.
In ciuda aparentelor, situatia nu este tocmai roza pentru Richemont. Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta este cea a fortei de munca. Cum toate brandurile pe care le detine sunt manufacturi renumite, productia nu poate fi crescuta decat prin marirea numarului de angajati, insa persoanele ale caror calitati si experienta se ridica la nivelul cerut sunt putine, iar concurenta pentru atragerea lor este mare. Cu toate acestea, problema este una placuta, dupa cum declara Norbert Platt (Group Chief Executive Officer) deoarece este preferabil ca cererea sa depaseasca oferta decat sa se intample invers.
Dar, dincolo de toate obstacolele cu care se confrunta, Richemont creste, desi anul 2008 nu a fost unul al achizitiilor spectaculoase. Conducerea grupului a creat o strategie bazata pe dezvoltarea interna. Pe langa intarirea pozitiei marcilor din portofoliu pe pietele traditionale, se urmareste intrarea pe pietele unde produsele acestora nu sunt inca foarte cunoscute.

No comments:

Post a Comment