5/23/09

Inovatie F1 pe doua roti

Principiile de realizare a unei masini de viteza se aplica de multe ori si la motociclete. Dar, exista acele diferente fundamentale ce trebuie luate in calcul atunci cand se cere cea mai inalta performanta.
Inginerii de Formula 1, Dick Glover si Andy Le Fleming, impreuna cu echipa Ecosse Moto Works au pus cap la cap aceste diferente, completate de ingeniozitate si tehnica de cea mai inalta clasa, dand nastere prototipului Ecosse Spirit ES1.
Super-motocicleta ES1 a stralucit la Salonul MCN de motociclete de la Londra din februarie 2008, aceasta fiind prima data cand a fost expusa publicului larg. Urmand perioada de testare necesara, ES1 va iesi la vanzare in acest an sau in 2010.
Modelul pilot, creat pentru a testa pozitia radicala de condus si aerodinamicitatea, a fost prezentat pentru prima data anul trecut la Laguna Seca MotoGP, dar numai un numar limitat de VIP-uri l-au putut admira de aproape.
Dupa debutul sau initial, prototipul a fost dus in Norvegia la baza designerului industrial Bard Eker, unul dintre oamenii care se afla an spatele producerii supercar-ului Koenigsegg. Insa, de aici, ES1 a fost transportat in Marea Britanie, pentru a nu pierde show-ul de la Londra, unde si-a aratat clasa.
Prototipul are la baza un concept aerodinamic nou, avand o sectiune transversala supla, permitand picioarelor pilotului sa fie mult mai apropiate decat la o motocicleta conventionala. Rezultatul consta intr-o reducere considerabila a suprafetei frontale ale ES1, marind incredibil performantele datorita aerodinamicitatii.
Chiar daca specificatiile motorului raman inca secrete, se pare ca ES1 ar fi dotat cu 1000 cc, patru cilindri an V, motor realizat special pentru acest proiect. Din simularea pe computer a rezultat pentru 170 CP o viteza de aproximativ 355 km/h, dar pentru modele finale se preconizeaza ca vor detine 200 CP si ca vor atinge aproximativ 385 km/h.
Noua pozitie de condus a dorit o refacere totala a designului motocicletei, design ce permite apropierea picioarelor la cativa inch unul de celalalt. Deoarece nu exista nici un cadru, suspensiile fata/spate sunt legate direct la motor. Fibra de carbon este omniprezenta, masa lui ES1 fiind redusa semnificativ, ajungand la un maxim de 120kg.
Momentan firma se afla in negocieri cu potentiali parteneri financiari pentru a putea dezvolta proiectul si de a-l trece la faza de productie. Pana in 2010 vom vedea ce aliante se vor naste, cand si daca proiectul se va finaliza pe banda rulanta (chiar si limitata), cat si preturile care se vor specula an tot acest timp. Cert este ca, indiferent daca va fi sau nu finalizat, prototipul ES1 este menit sa revolutioneze si sa indice un nou drum al tehnologiei si inovatiei in domeniul motocicletelor.

No comments:

Post a Comment